Ciri-ciri suami idaman para wanita

Ciri-ciri suami idaman para wanita



1. Setia Mendengar
Mempunyai telinga namun tidak mendengar, terkadang untuk dengarkan itu sulit. Namun seseorang isteri bakal lebih sukai bila mempunyai suami yang ingin mendengar narasi atau keluhan atau percakapan dari sang isteri. Untuk suami terkadang untuk dengarkan pengucapan isteri kerap dikira tak utama namun yang di idamkan oleh sang isteri hanya pengucapan dia di dengar serta difahami saja.

2. Menghargai
Seluruhnya manusia pasti mau dihargai, termasuk isteri. Seseorang suami yang senantiasa menghormati isteri baik dalam sikap ataupun pengucapan pasti bakal senantiasa dirindukan oleh seseorang isteri. Penghargaan yang diinginkan oleh isteri tidaklah mahal atau besar, mulai dengan perbuatan-perbuatan kecil/remeh seperti memberi pujian bila sang istri memasak atau berikan ciuman selamat pagi.

3. Tak Sukai Menyalahkan
Seseorang isteri juga manusia yang tidak luput dari kekeliruan, saat sang isteri berbuat kekeliruan, sang suami baiknya menyapa dengan sikap yang cerdas, tak dengan kasar atau menyalahkan sampai keluar emosi yang terlalu berlebih. Dari pada geram-marah pada isteri baiknya bertanya/meminta penjelasan dari sang isteri mengapa berbuat itu serta berikan nasehat supaya tak terulang lagi.

4. Dapat terima pendapat istri
Suami juga sebagai kepala keluarga, baiknya tak berlaku otoriter namun demikian sebaliknya suami bisa mendengar serta terima pendapat dari isteri bila pendapat itu memanglah adalah ketentuan yang paling baik. Suami isteri butuh mengambil keputusan satu ketentuan dengan cara berbarengan tak sepihak serta sang isteri mesti mengerti apa-apa yang ditetapkan oleh suami.

5. Sayang diri sendiri
Bila suami menyayangi isteri serta keluarga, pasti isteri juga mau supaya sang suami juga menyayangi diri sendiri. Seperti melindungi kesehatan, pola makan, tidur yang cukup, serta tak merokok.

6. Pulang dengan senyuman
Desakan ditempat kerja tak bikin sang suami membawa perasaan itu di dalam rumah, kerja yang bikin stress atau meletihkan namun saat hingga dirumah seluruhnya dihiasai dengan senyuman, hingga isteri tak jadi sedih atau salah berlaku.
Bila ada permasalahan ditempat kerja, suami dapat sharing narasi pada isteri serta isteri juga dapat jadi motivasi atau berikan sokongan pada suami yang tengah hadapi permasalahan.

7. Romantis
Isteri mana yg tidak bahagia mempunyai suami yang penuh kasih sayang, perhatian serta romatis. Memanglah agak sulit menginginkan suami tunjukkan rasa sayang serta cinta pada isteri sehari-hari. Namun suami dapat mengerjakannya ketika spesifik, contoh hari jadi pernikahan, atau hari lagi th. isteri. Sesekali suami mengajak isteri untuk berduaan seperti saat saat pacaran.

8. Menolong masalah rumah tangga serta anak
Inilah suami dambaan yang dinantikan oleh beberapa isteri, yakni suami yang ingin menolong serta lakukan kerja rumah tangga. Disela-sela aktivitas mencari nafkah, suami masih tetap ’sempat’ menyempatkan diri untuk menolong isteri serta anak.

9. Selalu menaikkan pengetahuan rumah tangga
Umumnya sang isteri yang mencari info sehubungan dengan rumah tangga, namun alangkah sebaiknya bila sang suami juga mencari info/pengetahuan tentang rumah tangga.

wdcfawqafwef